SPRINDEX

BEZNARZĘDZIOWA REGULACJA TWOJEJ SPRĘŻYNY - TO JEST MOŻLIWE !

Dostosowanie wartości sprężyny dampera może znacznie poprawić sterowność i pracę zawieszenia roweru. W rzeczywistości możesz korzystać z różnych ustawień dla różnych tras, w zależności od warunków i rodzaju trasy. Lub możesz utwardzić zawieszenie dla długich podjazdów.

Koniec problemów zbyt twardej lub zbyt miękkiej sprężyny w twoim rowerze, już nie musisz kupować kilku sprężyn o różnej wartości.  Wybierając sprężynę Sprindex, masz możliwość regulacji jej wartości w zakresie około 40, 50 i 70 lb/in (w zależności od wybranego modelu)

W ofercie możecie znaleźć: 3 długości sprężyn przeznaczonych do różnych typów damperów a każda z nich ma inną charakterystykę regulacji. 

 

Sprindex nie oszczędzał kosztów na zastosowanych materiałach i produkcji. Sama sprężyna jest wykonana ze stali sprężynowej o bardzo dużej wytrzymałości na rozciąganie podobnej do sprężyn „lekkich” takich jak FOX SLS (dlatego Sprindex jest lżejszy niż zwykłe sprężyny). Regulacja Sprindex wykonana jest z polimeru wzmocnionego włóknem szklanym. 5 dołączonych adapterów wykonanych jest z materiału o wysokiej śliskości Delrin.

 

Spreżyna Sprindex zachowuje tą samą liniową charakterystykę pracy co zwykła sprężyna o tym samym współczynniku sprężystości z tą różnicą, że SPRINDEX'a można regulować jej wartość. Regulacja Sprindex'a nie zmienia długości sprężyny, a zatem nie zmienia napięcia wstępnego. Napięcie wstępne jest regulowane normalnie za pomocą gwintowanego pierścienia dostarczonego wraz z amortyzatorem.

 

SPRINDEX VERSUS SPRĘŻYNA PROGRESYWNA

Po pierwsze, wszystkie dampery na rynku są już progresywne z powodu gumowego zderzaka, który styka się z końcem skoku. Gumowy zderzak sam w sobie jest sprężyną, która jest aktywna między około 10 a 20% końca skoku, w zależności od grubości zderzaka i skoku tłoka. Sam gumowy zderzak może zwiększyć siłę ponad 200 funtów, aby nie dopuścić do dobicia.

DAMPER BEZ SPRĘŻYNY
BUMPER PRZED KOMPRESJĄ PRZY KOŃCU SKOKU TŁOKA.

DAMPER BEZ SPRĘŻYNY
BUMPER SKOMPRESOWANY NA KOŃCU SKOKU TŁOKA.

Tak zwane sprężyny „progresywne” mają 1 lub 2 zwoje, które są rozmieszczone bliżej siebie, tak że przy dobiciu i stają się aktywne dopiero w połowie skoku. Rozwiązanie ani trochę nie jest podobne do pomysłu Sprindex. Dostępne sprężyny progresywne nie są regulowane, co powoduje ten sam problem co zwykłe sprężyny, ponieważ nie można ich dostosować/wyregulować do typu terenu i swojego stylu jazdy.

Pełna oferta z cenami znajduje się na karcie sklep.

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2024
Powered by Quick.Cms | design: Netgaleria